شرکت توسعه زایشی

دوبال

با مسئولیت محدود

<p>تاریخچه دوبال چرا در کشور ما مهندسی و هنر همواره با هم قهر هستند؟ مگر نه اینکه هیچ محصول مهندسی بدون آرایش هنری امکان جلوه و معرفی نمی یابد؟ حتی ادیسون بدون آرایش اختراعاتش نمی توانست آنرا به جهان معرفی کند! و آنسوی این پل، هنر، اغلب با ابزارهای دقیق مهندسی پیوند خورده است. آثار هنری با آن ابزارها خلق می&zwnj;شوند و به عرصه می&zwnj;رسند! سینما یکسره از ابزارهای مهندسی بهره&zwnj;مند می&zwnj;شود. حتی هنرِ بی&zwnj;واسطه&zwnj;ای مانند تئاتر امروزه با معماری فضا و مکان به هم گره خورده&zwnj;اند. پس چرا دوری&zwnj;گزینی میان مهندسان و هنرمندان این همه رواج دارد؟ این سکه&zwnj;ی دورو، که از سویی مهندسان را مخاطب قرار می&zwnj;دهد و از طرفی هنرمندان را به چالش می&zwnj;کشد اولین ایده&zwnj;ای بود که موسسان دوبال را متوجه این دو بالِ از هم دور&zwnj;افتاده&zwnj;ی هنر و مهندسی نمود. این مهم آنان را برانگیخت تا پیوند این دو بال را در سر بپرورانند. ورود یا به عبارتی پرواز با دو بال هنر و مهندسی، نیاز به هم&zwnj;آهنگی این دو حوزه داشت. هنرمند سواد احساسی را به کار می&zwnj;بندد و مهندس بر طبیعت ابزار و مواد مسلط می&zwnj;شود. چشم&zwnj;انداز هم&zwnj;گامی این دو حوزه که به سختی با هم تعامل می&zwnj;کنند خود را دست&zwnj;نیافتنی نشان می&zwnj;داد اما رویای رسیدن به این هدف گرما و انرژی زیادی برای حرکت ایجاد می&zwnj;کرد و انگیزه زیادی برای جهش به آن سمت بود. رویشِ دوبال در ابتدا چیزی که پیش از همه برای موسسان دوبال جلب توجه می&zwnj;نمود حوزه VFX، یا جلوه&zwnj;های ویژه سینمایی بود. ابزارهایی که با آن می&zwnj;توان تصاویر را بصورت مجازی تولید کرد. براین اساس اولین گام موثر برای سازمان دوبال، تولید تصاویر دیجیتالی تعریف شد. ابزاری که با آن می&zwnj;توان تصویر را واقعی&zwnj;تر از واقعیتِ آن به نمایش در آورد. تاسیس دوبال گامی برای هماهنگی و هم&zwnj;نواختیِ هنر و مهندسی بود. دوبال یک سازمان رسانه&zwnj;ای است که با هدف ارائه&zwnj;ی خدماتی میان&zwnj;رشته&zwnj;ای در حوزه&zwnj;های مهندسی و هنر تأسیس شده است. این سازمان با گذشت دو دهه از فعالیت خود، پروژه&zwnj;ها و سفارشهای مختلفی از جمله جلوه&zwnj;های دیجیتال، ساخت انیمیشن، تولید نرم&zwnj;افزار، طراحی و اجرای بانک&zwnj;های اطلاعاتی و آرشیوهای دیجیتال، طراحی گرافیک، مشاوره&zwnj;ی رسانه&zwnj;ای، تبلیغات و برندسازی و اتاق&zwnj;های ایده، برای نهادهای دولتی و خصوصی انجام داده است. فعالیت های دوبال در گام اول که از سال ۸۷ تا ۹۷ خورشیدی به طول انجامید، دوبال تولید تصاویر دیجیتالی را هدف اولیه&zwnj;ی خود قرار داد. این منزلگاه اول بود. منزلگاهی که در آن سازمان دوبال می&zwnj;توانست تولید هر تصویر مجازی را بر عهده بگیرد. در این گام ده&zwnj;ساله حدود ۱۰۰ هزار قاب تصویر تولید شد تا دوبال بتواند مدعی شود که بر تولید تصاویر دیجیتالی مسلط است و در آن به سواد بصری و سبکی نوین برای تولید دست یافته است. لازم به ذکر است که این برنامه&zwnj;ها یکسره به شکل اقدام&zwnj;پژوهانه صورت گرفته است. بعد از دستیابی به منزلگاه اول و تولید آن حجم از تصاویر به همراه پژوهش بصری، در منزلگاه دوم؛ تولید در سه حوزه&zwnj;ی رسانه&zwnj;ایِ "تصویر، محتوا و فن آوری"، رحل اقامت افکند. در زمینه&zwnj;ی تولید تصویر، فعالیت بالِ هنری این سازمان در حوزه انیمیشن، موشن&zwnj;گرافی، سینمای دیجیتال، VFX، کتاب&zwnj;های کمیک استریپ و تصویرسازی است. ساخت کاراکترهای آشنا و بومی و تولید قاب&zwnj;ها و قالب&zwnj;های به یادماندنیِ تصویری از برنامه&zwnj;های درازمدت این نهاد است. در تولید محتوا، این سازمان با یاری شیوه&zwnj;های دراماتورژیک، توجه ویژه&zwnj;ای بر روی متون غنیِ قدیمی یا مقدس نموده است. این داستان&zwnj;ها یا متون کهن، گنجینه&zwnj;ای از معارف و حکمتهای اسلامی و ایرانی است. ما تلاش داریم تا این گوهرهای نهفته را بازخوانی و با شکلی نوین برای تولید قصه&zwnj;ها و قصه&zwnj;گویی&zwnj;ها بهره&zwnj;برداری نماید. تاسیس مرکز دراماتورژی ایرانی دوبال (مِداد) با هدف اجرای تحقیقات دراماتورژیک و روایی از فعالیت&zwnj;های شاخص سازمان دوبال به حساب می&zwnj;آید. یکی از برنامه&zwnj;های اصلی مرکز مداد بازخوانی دراماتورژیک قصه&zwnj;های قرآن است. پروژه&zwnj;هایی مانند تحقیق و پژوهش داستان عزیر نبی (علیه السلام) و یونس نبی (علیه السلام) از جمله این برنامه&zwnj;ها است. همینطور پروژه تحقیق و پژوهش سریال سعدی و خواجه نصیرالدین طوسی که در آن همکاری و مشارکت نموده&zwnj;ایم. در حوزه فن&zwnj;آوری، ما این جرأت را به خود داده&zwnj;ایم تا به حوزه&zwnj;ی پرچالش رسانه&zwnj;های فرهنگی ایرانی اسلامی؛ آرشیو دیجیتال، بانک اطلاعاتی مبتنی بر مدیریت دانش و سیستم&zwnj;های یکپارچه تولید، وارد شود. دو حوزه&zwnj;ای که پیشرفت در آن چنان کند است که باید آنرا به راه رفتن مورچه تشبیه کرد. اما در این دو حوزه بعد از تلاشی تقریبا ۱۵ ساله، پیشرفت&zwnj;های قابل توجهی داشته است. آفرینش "سه بال"؛ هسته&zwnj;ی بانک اطلاعاتی&zwnj; نوین، بر مبنای "آرشیوِ کنش" اولین گام حیاتی بود. و در ادامه، خلق این زنجیره&zwnj;ی ارزش منجر به پیشرفت&zwnj;های بیشتری گردید. تکمیل اکوسیستم سه&zwnj;بال، تولید نرم افزار رسانه&zwnj;ای "مداد" و پیوند آن با روایت&zwnj;گری دیجیتال از گام&zwnj;های مهم این زنجیره بود که دست&zwnj;یابی به آن، سازمان دوبال و بال مهندسی را سرشار از انرژی و انگیزه برای برداشتن گام&zwnj;های بعدی نمود.</p>
چرا دوبال؟
قوانین و مقررات:

نکات مهم: ۱) قیمت‌هایی که در بخش تعرفه سایت اعلام شده بصورت میانگین است و قیمت دقیق پس از تعریف پروژه توسط کارشناسان و بصورت مکتوب اعلام خواهد شد. ۲) قراردادهای دوبال همگی بصورت مکتوب بوده و هیچ قراری بصورت شفاهی ضمانت اجرایی نخواهد داشت. ۳) مراحل اجرای هر پروژه بصورت مکتوب اعلام شده است و هر مرحله پس از تایید کارفرما نهایی تلقی می‌شود. انجام مرحله جدید منوط به تایید مرحله قبل توسط کارفرما خواهدبود.a

آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه نایبی،
پلاک 23، طبقه دوم
شماره تماس: (+9821) 88572844